خروج پوشاک از اولویت خرید خانوار

کسب و کار نیوز (https://kasbokarnews.ir/?p=902755)_ گشت‌وگذار میدانی در بازار اقلام و کالاها بیانگر این است که خرید برخی اقلام از اولویت خانوارها خارج شده است. مصرف کنندگان در بحران اقتصادی به سر می‌برند و ماهیت سبد مصرف آن‌ها عوض شده است. برای نمونه پوشاک دیگر جزو اولویت‌های خانواده‌ها نیست.

▪️مردم نمی‌توانند با این ارقام زندگی کنند و پوشاک را کنار می‌گذارند. پوشاک بچگانه با این که سهم کمی از بازار دارد، اما همیشه اولین اولویت خانوار‌ها بوده است. اما وقتی بازار پوشاک بچگانه هم دچار رکود می‌شود نشان می‌دهد که عامل اقتصادی مهم‌تر از دیگر عوامل ایفای نقش می‌کند و وضعیت خوب نیست.

✅رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران:

🔹نوسان قیمتی رونق بازار را گرفته است. تولیدکنندگان هر بار مواد اولیه را به قیمت‌ های جدیدی خریداری می ‌کنند و از طرفی هم رقابت ‌های ناسالم مثل دستفروش ‌ها و فروش پوشاک در فضای مجازی شرایط کاسبی را برای واحدهای صنفی حسابی سخت کرده است.

🔹داغ نبودن بازار پوشاک، دلایل متفاوتی مانند رشد بی رویه قیمت ها و تورم، رقابت های ناسالم، ناتوانی و کم بضاعتی خانوار در خرید پوشاک و بسیاری موارد دیگر دارد.

🔹زمانی پوشاک در سبد خانوار جایگاهی مثل خوراک و مواد اولیه داشت، اما در حال حاضر کاهش شدید قدرت خرید خانوار سبب شده پوشاک از اولویت خرید خانوار خارج شود. اگر خانواری امروز برای مثال به سه قلم پوشاک نیاز داشته باشد توانایی خرید بیشتر از یک قلم آن را ندارد. شرایط اقتصادی شهروندان موجب شده دیگر مانند قبل برای خرید پوشاک هزینه نکنند.

لینک کوتاه خبر:

http://fargolnews.ir/?p=11093

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

صفحه اصلی
اقتصادی
پایگاه خبری فرگل نیوز

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/fargolne/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427